Thursday, January 13, 2011

StoryNory :: kerana percayakan siti

Ali :: mat, aku nk ko jadik AJK bawah aku ye.. Ko pulak, siti jadik S/u aku..Korang kan kwan baik aku..
Mat :: timo kasih Ali..ko mmg baek.. Aku tak sangka ko bg aku jwatan ni~~
Siti :: terharu aku Ali..ko mmg baek bg jwatan idaman aku..
Ali :: alaaa~~ kite kan geng,..takde hal lah..Aku kompem tak tinggal korang~

tet~~
(3 ari selepas itu)

Ali :: Mat, siti malam ni ade meeting taw.. harap korang boleh datang ye~
Mat :: chatek la brader..semangat ni ~
Siti :: sorry la Ali.. Aku ade meeting lain la pulak..
Ali :: takpe la siti.. ko kn kawan aku..aku kompem backup ko nanti..

(during the meeting)

Ketua Pengarah :: Ali, kenapa kamu sorang diri malam ni? mana orang kamu?
Ali :: siti tak dapat datang, ade meeting lain. Mat akan datang ..kejap lagi kot.

(meeting da abis..mat tak muncul2)

Ring-ring~

Mat :: Ali, sorry banyak2 la bro aku x datang,.. aku sakit perut la tadi.
Ali :: laa..keciannye..da makan ubat? takpe lah..aku dah backup ko pun..
Mat :: thanks..weh, aku ade hal ni, sembang balik ok..bye
Ali :: (tanpa sempat berkata ape) huh? ye ye..baiklah

(sehingga ke hari kejadian)

Ketua pengarah :: ali, kenapa perkara ni tak setel lg? kenapa itu tertangguh lg? mn anak buah kamu?
Ali :: (kebingungan untuk menjawab) Saya akan siapkan secepat mungkin~
Ketua Pengarah :: kamu ingat sempat siap kalu buat sorang2 ??
Ali :: Insyallh sempat~

tet~
tet~
tet~
tet~
tet~
tet~


Huh~ kite sedar mende ni selalu berlaku dalam kehidupan ..
perkara ni tiada yang berkecuali.. termasuk diri aku sendiri..
So, what will u think??
Asking urself if u stand as Ali as above....


P/s :: watak-watak adalah rekaan semata-mata..
tiada kena mengena dengan yang hidup atau yang sudah tiada~









0 pasang kasut tumit tinggi: