Tuesday, March 29, 2011

CONTEST KISAH PALING MENYAYAT HATI

Saje join sahabat lame punye contest.. meramaikan lagi penyertaan. Tak gitu munir???
Actually, kisah ni dah lame posted.. Sesaje nak Repost sebab takde citer nak dicerita dh.. heeee..
Contest ni sehingga 29 MARCH 2011- 1 JUN 2011.. Lame wooooww




Alkisahnye beginalah cerita.....




kepada rakan-rakanku yang sempat membaca entry ini, a lot of thanks coz willing to stop here for reading my boring stroy..
Tapi apa yang ingin saya ceritakan disini sangat membuatkan diri ini sayu dan hiba,.. Tersangat..sehinggakan air mata saya tertumpah dengan sendirinya..sedih dan pilu..Alkisahnya begini.. Terdapat seorang insan yang amat cekal,komited,rajin,patuh dan banyak lagi. Dia tidak banyak membantah.. Segala apa yang disuruh dia akan melakukanya dengan rela..Dia seorang yang betul-betul berhati mulia.. Perkara itu membuatkan saya berasa amat kagum melihat kesungguhan yang dimilikinya.. Dia berkaca mata. Tetapi amat malang baginya tak dapat digambarkan oleh saya sendiri apabila melihat keadaanya. Ketika saya dan rakan sedang berehat, ternampak dia sedang makan disuatu tempat. Kebetulan kami juga makan disitu.. Saya terperasan dia tidak berkaca mata diwaktu itu. Kemudian saya terpandang dia ingin memakai kaca mata itu. Mungkin ingin melihat suatu yang kurang jelas baginya. Tidak pasti disitu. Apabila dia terperasan saya memandangnya, dia cepat-cepat menanggalkan kaca matanya. Saya mengesyaki sesuatu disitu. Kemudian barulah saya tahu, dia sedang menyembunyikan sesuatu.. Iaitu kaca matanya patah. dia tidak dapat memakainya lagi kerana telah patah.. Air mata ini terus tidak dapat ditahan lalu mengalir jua tanpa disedari.. Tak tahu kenapa???Saya ingin bertanyakan kepadanya mengapa??kenapa??dimana??kamu ok kah??tapi hanya kaku tidak dapat berbuat apa-apa..
Sebenarnya keadaan saya apabila melihat keadaan itu tadi tak dapat digambarkan disini.. MUngkin penceritaan saya disini yang kurang baik.. Hanya ini yang dapat dikongsikan. Jadi, bagilah saya idea macam mana mahu terus bagi sokongan kepada insan ini untuk meneruskan sikapnya yang sangat baik itu. ^^ Dia memang selalu mengasingkan diri.. Tapi, dia penuh rajin,dan komited.

7 pasang kasut tumit tinggi:

munira hashim said...

kesian kat die...sape die org tu?
btw, nice blue..sejuk mata memandang

SoLy SoLicious said...

insan yang sangat gigih...wlpun agak nerd.. :p

Blue is COOL kan.. hee

SI MILLY'S said...

sedih la :(
humm, sapekah beliau cik soly?

nur said...

Memang sedihla.... Cuba nk thn air mata ni. Kesiannnye kat dia. Why not cuba g tanya dia sendiri..

cik najah said...

wah. gud luck! :)

p/s; slm prknln :)

yua said...

aku mmg nk joinn... tp stelah aku duk pikir2, aku rasa xdop crita mnyanyat ati pon lam idup aku.. ada tu ada, tp lebih kpada crita2 mnyayat hati ala2 bengong. haha takut x dterima oleh cik muni.. haha

shaFazie said...

cik soly...

ade contest...:)

sedih baca cite kt atas tu..:(