Sunday, June 19, 2011

AYAH ,JASAMU ABADI DI HATI INI

Assalamualaikum...........



Sempat jugak abg ben buat segmen malam2 ni kan............sempena hari bapa......... Malam ni abg ben punye entry suwuh ceritakan mcam mane ayah mendidik aku dari kecik sampai lah aku masuk UKM ni ha...............

Al-kisahnye begini, aku time kecik2 dulu-dulu degil..........Malas pogi sekolah............So, kalo aku malas pogi sekolah, aku sengaje tak basuh kasut sekolah.............nanti senang nak bagi alasan sebab ape tanak pergi sekolah.............yelah....kasut kotor macam mane nak pogi sekolah............Kalo tak silap darjah 1 la mase tu..........So, senyap-senyap ayah aku basuh kasut aku !!!!............supaya aku pogi sekolah........huwaaa..........Bila dikenang balik, terharu sungguh aku !!!..........ayah aku kemain lagi nak suwuh anak die pogi sekulah................anak die yang sorang ni pulak, buat nano lagi..................:( aku dulu kecik-kecik degil sungguh na.............Kalo boleh diulang balik mase dulu, aku nak je jadik budak baik..........

AMPUN Ayah !!!................huhuhu............

Selamat hari bapa once again "Abdul Rahman bin Ishak".............King dalam hati aku ...........

15 pasang kasut tumit tinggi:

nurul atiqah said...

hehe. malas nak pergi sekolah ek? sy yg masih bersekolah pun terasa sedikit malas. hikhik ^^

Iffah Afeefah said...

ayah hebattttt

gile la

baik sungguh

Jahidih Saili said...

sy tersenyum baca cerita ni..best..hehe..biasalah masa budak2 dulu kan...ms tu kan blm pndai bfkr sgt lg..:)

Nissa Jalaluddin said...

hik hik...comel gila.malas pergi sekolah. ayah kita pun pernah basuh kan kasut tapi bukan sebab nak suruh pergi sekolah jugak. tapi sebab tak tahan tengok kasut penuh lumpur+ bau semerbak tergolek-golek depan rumah.hehe...

btw, saya follow sini.
dtg dr segmen abg ben,kalau rajin singgah la ye;)

Lulu Caldina said...

lulu datang baca kisah kamu..

anismelon said...

singgah sini..kasihnya ibu membawa ke syurga..kasihnya bapa membawa bahagia..:)

faraheleena said...

selamat hari ayah untuk ayah2 sedunia !

pRiNCe said...

prince dtg membaca kisah ayah awk..:)
selamat hari bapa...
lau prince nak bagi rm50 awk nak x?

http://www.prince91.com/2011/06/contest-anda-bagi-gambar-prince-bagi.html

Подтверждаю said...

as salam..
wah!! kisah..

pakcik baca tanpa kelip mata..
moga Allah permudahkan urusan kalian
moga bahagia selalu..
adei..sampai macam tu..
hehe..makin membesar, kena usaha sendiri

;)

Azzah said...

datang baca..masa tu budak-budak,ayah pun tak ambik hati kan

Santri T.P.I.N.I said...

salam kunjungan... dtg bc kisah ttg ayah.

Adzriel @ Liza AB said...

itulah... anak selalu nak mengelat.. kejap.. kejap.. last2 ayah yg kena basuh kasut.

Amni said...

hiks... saya dulu tak berani ponteng sekolah... takut kalau ayah tahu, habislaaa...... bangun pagi dengar suara ayah je, terus bangun mandi dan siap2.. hahaha

Lavender Lassie Roses said...

Singgah sini baca kisah hari Bapa kamu juga ye... :)

iPai said...

lahir kat terengganu tapi cakap macam orang kedah .. uhuhuh


sampai macam tuh skali mogoknya tak nak basuh kasut tuh .. heheh