Wednesday, July 20, 2011

StoryNory : sedih+geram+marah

Assalamualaikum..............

Selamat petang........hari ni, aku bace paper,macam biase la.......cume lewat aje sikit............ Harian Metro.......feveret............. Aku nengok berita pertama.......Pasal si Ashraff yang ditolak permohonan tukar nama tuh........... berita hari pasai ni, mak,bapak die rela diambil nyawa mereka dahulu sebab ramai yang mendoakan si Ashraff ni meninggal dunia.......pelbagai tomahan yang mereka terima oleh masyarakat sekeliling............

Moralnya, walau seteruk mana pun perbuatan anak itu, dan walau marah takat mana pun ibu-bapa atas perlakuan teruk anak itu, depa tetap kasih dan sayang anak mereka........Anak Anugerah Allah terangung.............

Cerita pasai anak pulak, aku pergi ke halam utama ke 2............Terperanjat aku,bila baca tajuk "Tinggal bayi atas but kereta"............ Ni aku terasa nak guna ayat kasar sikit............nak mintak maap awal-awal ye..huhu......."takde otak sangat ke,tinggalkan bayi macam tu aje,orang lain bersusah payah nak lahirkan/dapatkan anak, senang-senang ko buang gitu aje kan".............

Lagi sedih bila aku baca petikan tu mengatakan bahawa polis telah menyiasat dan menyatakan “Siasatan mendapati wanita terbabit pernah melahirkan seorang lagi anak luar nikah kini berusia lebih setahun dipelihara ibu bapanya,”............PERGH !!........Sungguh sentap daku membacanya...........ingatkan 1st.........dah 2nd time...........Ape dah jadik nan dunia sekarang ni..........Lepas itu,mak bapak depa pulak yang jaga bayi tu...........Yelah, baik bela dari buang,tapi takleh ke amik pedoman dari peristiwa tuh........Kahwin ajelah..........Ni, dah terlanjur sampai dah lahirkan anak luar nikah ke 2.........

P/s : aku harap mereka cepat-cepat sedar dan bertaubat......InsyaAllah, Allah tu maha pengampun lagi maha Pengasihani.......

20 pasang kasut tumit tinggi:

Luqeem™ said...

dh xnk tanggung ank dia, bole lak dia pergi buat lg..plik btul mnusia skrg

Asyila Zainuddin said...

1 hari nnti die dpt balasn die.. jgn risau..

cheqwa said...

hmmm,apa nak jadi dengan dunia skg ni..takut...huhu.betul,anak anugerah tuhan :D

cheqwa said...

hmmm,apa nak jadi dengan dunia skg ni..takut...huhu.betul,anak anugerah tuhan :D

anismelon said...

dah beranak dua kalipon tak insaf insaf lg..ish..ape nak jd lah..maaf ckp gak..***bodoh betul perempuan toh!!!

Nadzirah K. said...

Kalau cerita pasal hal dunia ni,memang x kan habis:)
ade je cerita kan???

Abszeen Picco said...

jalan2 kat sini...nice blog post.

*visit me back(optional):
http://abszeen.blogspot.com

Nurhasliza Jeffry said...

Semoga terbuka pintu hati mereka untuk bertaubat.

apeez said...

tu hasil kejadian bersekedudukan masa new year tu lah tu

::Miss Hearty:: said...

haishhhh~ macam2 kerenah manusia skang neh kan..hope dorang segera bertaubat la..

syarifahsidrus said...

dunia da akhir zaman kan, ape nak jadi.tak retin nak bersyukur

iPai said...

macam mana polis tahu ek ? tapi memang dasat juga laa .. sian baby2 tuh ..

Nan said...

Memang dunia Akhir Zaman~ Hargai ibubapa kita.. Sebab melahirkan kita dengan sebaik2nya.. Kita yang muda selalu membuat kesalahan. Remaja buat generasi baru macam "sampah", buang merata... Xtau la nak cakap apa~

Anif Abdullah| AA said...

tak taw ah nak ckap kan,manyak sgt contoh..tp still tak takut..

sue perbs.. said...

memang sngt geram dan menyampah bile ade brite2 mcm ni.. lgsung tk de prasaan takut dngn kuasa ALlah.. semoga kita semua terpelihara dri mlakukan dosa2..

AyiLarimA said...

thanx ye cox singgah blog Mira :

http://aylliarimasiprincess.blogspot.com/2011/07/liya-sayang-mak-liya-sayang-ayah.html

tak mo sedih2 ye... byk2 kn b'sabar... aggap tu sume dugaan dlm hidup.. :)

GaRy™ said...

hehehe... pening2... banyak betul perasaan bercampur.. =)

Anak Wak Mail said...

donia..doniaaaaaaaaaa!

sergeant keroro said...

semoga mereka berubah :)

sergeant keroro said...

semoga mereka berubah :)