Wednesday, August 10, 2011

storinori : tak puasa,makan depan orang ramai...







Chindian means : Indians mix chinese......

sejak hari pertama puasa, aku membaca entri-entri sahabat blogger, kebanyakkannya menulis, depa sendiri nampak orang islam yang tak berpuasa, malah makan depan orang ramai............What the fish..........Dah tak puasa satu hal, makan lagi depan orang ramai dah 2 hal.............*sighh.................... Dimanakah letaknya tiang agama mereka?........ Puasa kan salah satu dari rukun islam................


P/s: arakian alkisahnye, aku bukan seorang pelukis komik berbakat

30 pasang kasut tumit tinggi:

Afuan Shah said...

tiang agama dah ada sebab tiang agama solat..hihi..
cuma depa ni guna mazhab pakcik mana tah yang tak reti nak berpuasa..
btw..ada satu negara di asia tenggara..diorang islam yg kira 'sesat' la..
bagi diorang kalau dalam sesuatu masyarakat dah ada org yg berpuasa...diorang tayah puasa dah..kira mcm puasa ni fardhu kifayah la bagi diorang..pelik kan..hihih

Afuan Shah said...

tiang agama dah ada sebab tiang agama solat..hihi..
cuma depa ni guna mazhab pakcik mana tah yang tak reti nak berpuasa..
btw..ada satu negara di asia tenggara..diorang islam yg kira 'sesat' la..
bagi diorang kalau dalam sesuatu masyarakat dah ada org yg berpuasa...diorang tayah puasa dah..kira mcm puasa ni fardhu kifayah la bagi diorang..pelik kan..hihih

KuNanGKuNanG said...

mungkin sbb xdididik sejak kecik kot.puasa diaggap sambil lewa je

Aien Najib said...

tunggu kena balasan baru nak beringat agaknye .

p/s : untung pandai melukis cmtu .ain hape pon tak boleh :p

mizzkechique said...

pernah nmpk lelaki ensem makan di bulan puasa.. erkkk, baru nk puji ensem rupa, tp buruk perangai.. grrrrrrrrrr

Dzarief Zuhdi said...

<---- penah tengok mamat melayu islam hisap roko depan mata.. panaih jer hati nie.. ~~

Azzah said...

dah tak ada perasaan malu orang sekarang

Elih Japahar said...

ermm..kat sarawak ni susah nak bezakan islam dan bukan islam,rupa hampir tak ada beza..caranya cuma bagi salam, kalau tak jawap tu bukan islam lah..tapi kes makan ni,entah mcm mn nak bagi sedar...nak buat operasi, tak larat lah hari2 serang kedai makan tu nak cek IC tul tak?

cik najihah said...

em...kat sini ade je org melayu terang2 beli makann..dasar x gune..
name je islam tapi x pose..

cheqwa said...

di mana letaknya iman diorg???huhu,iman xdijaga sebab tu malunya tak ada :/

Munna said...

malunya...kalau jmp org mcm ni kat mana2, amik je gambar tempek kat mana2.tgk dia tau malu ke tak.

p/s: katun mmg ke laut tp fhm motif nak disampaikan...hehe

BERT said...

tak puasa lagi nak tunjuk.. buat malu je.. bangge gile buat dose

H.J said...

tapi..nampak buruk je lukisan tu..

sergeant keroro said...

even bukan muslim pon, hormat lah orang yang berpuasa :)

cik sakdi said...

yang ade tu selambe je merokok. hampeh tol

merahitujambu said...

kan..ritu nampak konduktor bas x puasa..sbr jee la...mkn buah mat akucing lak tu.tgok pon menyirap je..

mynameismy said...

haha cantek lukisan...;D

My Name is Mar said...

UNIK nya lukisan SS...
Kagum wa dibuatnya..
Ho-ho-ho..

Musicbrilliant.com

Mrs. Farhan said...

sedih jugak dgn yg bukan muslim. ari tu mrs.farhan naek flight. dia siap makan nasi ayam. dah la duk sebelah mrs.farhan. kalau ye pon lapar, sabar la. hormat la sikit org islam yg puasa. dah terang2 kita pakai tudung, x kan x tahu lg yg kita tgh puasa. grrrrr. geram betol time tu.

kotak bulat said...

kb tak pernah lg jumpe org mkn depn kb kalau tak puasa..kecuali kwn perempuan la sebb dia ehem2.. laki? belum pernah lagi jumpa

Freaky said...

hurmm tu la. ramai org islam x puasa. adusss buat malu je

NasZ said...

susah sangat ke puasa tu? mungkin dorang dah terbiasa setiap tahun tak puasa kot?

MOHD NASER.com

SuzaDin said...

ish2 ... zaman skrg pose nie xramai dh amalkn ... astaga ! mintak jauh lh ...

Tea Dno said...

hurm.. banyak je orang tak puasa ni.. kalau kat bazaar kan, hah.. pegi lah tengok sendiri.. bukan tengok pembeli.. tengok peniaga.. ;p

SITI NOORNADIYANA said...

emm. tapi kita yg melihat ni pun kdg2 tak dpt nak buat apa2. hanya mampu cegah dengan hati je. lemahnya iman...

Syuxer said...

bila islam hanya pada nama seseorang itu..maka terjadila adegan seperti itu

Luqeem™ said...

dah mnjadi kebiasaan..bkn tahun ni je..thun2 lpas pn ade..susah nk cegah..

Fikri said...

Kalo dah dari kecik xposa. Dah besar lg la malas nak posa. Ish3..

missina said...

akak penah kuar jln2 ngan member non muslim,,biler diorg mkn akak blah je,,takpun sembg kat tepi wlupun agak terliur,,,errr tu kira dh makruh ke ek,,,huhu,,akak tk kisah sbb memg dah tahu diorg nonmuslim,,,

yg betul2 muslim memg nk kene sekeh la mkn khalyk ramai wlupun dia ngah period skalipun,,

siti kektus said...

pernah terjumpa orang meniaga pai, jual lauk tepi jalan. dia jual kat siapa pagi2 ni. kan semua patotnya puasa. -_-'