Wednesday, August 10, 2011

Padah main mercun

Remaja cedera mercun buatan sendiri meletup

KOTA BAHARU: Kebolehan seorang remaja lelaki di Kampung Geting Tumpat mencipta mercun buatan sendiri akhirnya membawa padah apabila mercun itu meletup menyebabkan beberapa bahagian badannya melecur.

Mangsa, Mohd Nazirul Hasif Mailang, 12, yang pernah mewakili negara ke Jepun dalam sukan bola sepak Piala Asia Bawah 12 Tahun bulan lalu, juga hampir kehilangan empat kuku jari tangan kirinya, selepas tergesa-gesa berbuka puasa bersama keluarga, malam tadi.



Ketika ditemui pemberita di Hospital Raja Perempuan Zainab II (HRPZ II), di sini, Mohd Nazirul Hasif berkata kejadian berlaku ketika beliau cuba membakar mercun ciptaan menggunakan 'starter' lampu kalimantang apabila ia tiba-tiba meletup tanpa sempat melarikan diri. -Bernama

Sember : Mymetro

P/s : nak main mercun jangan lupa ajak aku sekali... :)

22 pasang kasut tumit tinggi:

L said...

ibadah sunat vs menda dilarang!
http://lolz-l.blogspot.com/2011/08/ibadah-sunat-tp-xbetul-caranya.html

aimie amalina said...

hayooo
moral of story: tamo main mecun!
weee =)

H.J said...

tak xpert lagi nak main mercun ni.aha

Udy said...

tula..main2 lagi dgn mercun..lain kali bakor..hehe

sergeant keroro said...

baru tengok kat berita, haha. XD

NasZ said...

mercun buatan sendiri yang paling bahaya.

MOHD NASER.com

Elih Japahar said...

Ish3!belum kena belum sedar...nasib baik melecur je,kalau mata buta, tangan hilang mcm mn?..jgn bagi anak2 main mercun boleh tak??...

cheqwa said...

kesiannye...ingat tu soly,jangan maen mercun..kita maen mercun bawang je..wakakaka :)

Umi Asura Sanusi said...

asal nak raya je cite mercun, asal mercun je kita nak raya..haishh

laskar pelangi said...

bebudak ni tak bersyukur ada badan sempurna..tu tak sayang badan,dia main mercun...


menyesal kemudian tak guna kan..~

mizzkechique said...

tula..xde keje cri keje.. kn dh kena..

Mrs. Farhan said...

Erkkk. Takotnyee.

Anum said...

ajak anum sekali

BERT said...

x serik2 betul budak2 ni lah

pCL [p@kcikLie] said...

heh ! tak serik2...ni la inovasi tak bertempat..g main bola kan lg bagus...

Luqeem™ said...

budak sebelah taman kte tgn dia hilang brapa entah..sbb main mercun..huhu

hamzah ian said...

lama tak main.. huhu

sifu im said...

eh..kwn aku ade yg tnggl kt genting tumpat..tapi bukan name kwn ak la nazirul tu hehe

Mr.B[e]ave[R] said...

wah,de bakat wat bom sendiri nih gini...

syarifahsidrus said...

janganla main mercun..bahaya je

Tea Dno said...

jangan main mercun, lebih2 lagi yang modified punya.. tak pasal2 sambut raya sedih je nanti..

Elih Japahar said...

erk,rasa nak main mercun pulak...tension lah cik soly..haha! tak pe kan komen 2 kali :P