Thursday, September 15, 2011

Masalah

Assalamualaikum...

Semua orang tak pernah lari dari masalah.... Ade ke yang tak pernah ade masalah dalam hidup mereka.... Alangkah bahagianya... Terasa nak menumpang sekali tuah bagi orang yang tak pernah ada masalah ni....

Bila seseorang ada masalah, ia biasanya terjadi 2 sebab..
  1. die sendiri cari masalah
  2. orang yang memberi masalah
Cara tangani masalah sebenarnya depends on tahap kemampuan seseorang.... Ade orang pap pap dah setel segala masalah... Macam Marte... Pantas dan efisen... (jangan kembang dah la si marte ni)....

Ade pulak tangani masalah dengan cara smooth.... Biar lambat asal selamat....... pelan-pelan mengayuh.... dan bijak menggunakan lidah dan akal bila berbicara macam hedayah... Orang kate, lidah ni kena jage leklok bila nak selesaikan masalah.... yelah, terlajak perahu boleh diundur... terlajak kata??.... badan binasa....

Bila manusia bermasalah tak kira lah masalah sebesar mane pun, yang penting sokongan sentiasa ada di belakang..... Kawan sama susah senang, kite backup dari belakang macam siti hawa....

Bagi sokongan supaya mereka-mereka yang menghadapi masalah akan sentiasa chill dan happy .... Yelah, ade jugak yang bunuh diri gara-gara hidup bermasalah kan.... sebab hidup dalam kemurungan dan pendek akal bila selesaikan masalah.... Kalau panjang akal, takkan pikir cara nak bunuh diri kot....

Walau sebesar mane pun masalah tu, mari lah kite chill.... ingatlah bahawa Allah sedang menguji hamba yang Dia kasihi..... Semoga kita tergolong dalam golongan yang dikasihi bukannya dimurkai Allah..... Restu ibu-bapa jua perlu, tanpa mereka kita tak dapet nak keluar melihat dunia ni ....


P/s : Aku sedang bermasalah ke??

19 pasang kasut tumit tinggi:

Syuxer said...

Allah s.w.t tak pernah timpakan kesusahan melebihi had kemampuan hamba-Nya heheh..

masalah itu perlu..kalau tak hidup tak akan ada pengalaman hehe

merahitujambu said...

setiap masalah pasti ada penyelesaian..dan semua tu mengajar erti hidup

Freaky said...

Semoga kita tabah menghadapi ujian Allah

Cik Sara said...

Allah tidak akan menimpakan sesuatu kepada umat-NYA melainkan DIA tahu mereka mahu menghadapinya..

Saya pun macam ada masalah je..ngee..

Encik Luncai said...

Allah tidak akan sekali-kali menguji hambaNya diluar kemampuan hambaNya.

siti kektus said...

ada p tanya orang lain dia ada masalah ke tak si ss ni lah.


awat? bermasalah ke. stess ka? hehehe ;p

pape pon, chill ok. ^^

aimie amalina said...

betooooooooooolll!
kalo x mslh pon x sonok gak kan..smoootthhh je cam smoothy plak cr aku sebot
heheh
tapi bile ada mslh tu cube ingt ada owg mghadapi bnda lgi2 berat dr kite kan...

NasZ said...

Apa masalah soly ni? Meh... Ce ciccite..

sleeping_maniac90 said...

kalo ad mslh, slalu tpkr cm ne la nk lri dr mslh.. tp smpi bile bole lari kan.. hahahaah

Cik Jannah said...

banyaknya masalah dia. be strong girls.

yayath said...

masalah akan selalu datang:)tapi perlu bijak untuk mengatasinya kan..hehe.bagus entry nih:)SS g mid valley tuh ye nanti???hehe

Kathy Tuah said...

jgn lari dr masalah, tapi lari setempat xpe ;D

Saiazuan said...

cara nak selesaikn prob ni kena cool je kan :D

Lea Isnawi said...

berhadapan dengan masalah akan buat kita menjadi lebih matang

missina said...

masalah rencah kehidupan,,,takde masalah boring plak hidup kan,,,

Ezad Skytech said...

setiap manusia tu mesti tak kan dapat lari dari masalah..hadapi la semuanya dengan tenang..(^^,)

Anak Wak Mail said...

setiap masalah pasti ada penyelesaiannya..jangan pernah berhasrat untuk lari dari masalah,,sebab ia tak membantu untuk menyelesaikan masalah.:)

Terbang Bersamaku said...

segala masaalah pasti ada penyelesaiannya, hadapinya dgn sabar dan tabah..

~take care..=)

Luqeem™ said...

msalah senang di selesaikan jika kita bersabar dan segera menyelasaikannya..