Monday, October 17, 2011

Ee..mulut cikgu berbau

Assalamualaikum....

Cerita 8 tahun lalu , ketika aku masih di form 2... (kejap terasa masa berlalu)

Seorang ustazah segera mendapatkan aku dalam sebuah dewan lepas habis satu majlis

Ustazah
: Soli, awak tolong gulung tikar ni nanti ye

Aku
: Ok ustazah (sambil tekup mulut)

Ustazah : Awak ni kenapa tutup mulut? mulut saya berbau ke (sambil bau nafas sendiri)

Aku
: eh... dop eh... (sambil geleng kepala plus tutup mulut lagi)

Ustazah : (pelik)..takpelah...

Ustazah pun berlalu pergi... Aku berasa sangat bersalah yang amat... Aku carik tisu, lap mulut, then pergi jumpa ustazah tu..

Ustazah ; Awak nak apa cari saya?

Aku : saya nak mintak maaf pasal tadi..

Ustzah : takpe.. (tapi muka macam kecik ati lagi)

Aku : erkk..sebenarnya ustazah, saya pakai lip gloss ...kakak saya belikan tuk saya ... Bibir saya berkilat sangat takut ustzah marah...huhu

*pengajaran, jangan pakai lip gloss kat sekolah..

(kami bercakap dalam dialek terengganu...ade lah aku ubah seposen dua, sebab tak ingat sangat sebenarnya..tapi lebey kurang ajelah ceritanya)

27 pasang kasut tumit tinggi:

Zana Adieyza said...

wah, gie sekolah pun pakai lip gloss eh..

Rosalia said...

hhaha.ingt ape td. owh nak melaram ea.:D

ila said...

saya pon g skola pkai lip gloss jugak.
bibir kering la lau x pakai

Selendang Merah said...

hahaha....ingt apa td...:)

Cik Purple Pinkypuff said...

hahaha.. cp penah kantoi pakai mascara kat skola.. masa tuh hari last PnP.. so nak mintak maaf dan salam menyalam ngan cekgu2 semua.. tetiba masa tengah salam ustazah, sambil2 peluk2 dia cakap kat cp, " ewah, dah pandai pakai mascara yer.." hahaha.. masa tuh, nak cover kantoi.. cp ketawa je la..:D

cik najihah said...

hahah kelaka lah,.,lain kali pakai gincu yg merah tu..baru nampak

Nadzirah K. said...

hahaha..nsb baik terangkan kat ustzh tu blk,klu tidak ustzh tu mesti ingat lain punye..hehe..

Fikri said...

Kesian ustzh tu.. hehe :D

JIJI YU said...

mu gi skoloh pon jangok eh..ahaha

emy|farid said...

hahaha kelassssssss tau, leh guna lipglos kat skolah

sleeping_maniac90 said...

laa.... ingtkn btul2 mlut ustazah bbau haha

Gadis Pantai Timur said...

nak gi skul pun mesti beragaya kan..tapi skul ak dulu sume girl..xde makna pun nak beragaya sakan..

http://sweetgurlz11.blogspot.com/2011/10/dapat-cek-bernilai-rm31000.html

saya cello191 said...

lorh..ingatkan apa..
hehe.
nasib baik p mintak maaf~~

teratai said...

zaman sekarang, bukan setakat pakai lipgloss, pakai blusher n contact lens warna pun ada!udahlah rambut kaler2 ...tiru pelakon korea (pelajar cina)

siti kektus said...

amboi. kecik2 dah pandai melawa ea ss. ;)

Azzah said...

sama lah dulu,curi2 pakai lip gloss kat sekolah konon2 nak bagi kawan2 nmpak bibir merah semula jadi..

Amy Syaquena said...

kelas kau jah pergi sekolah pakai lip glos hahaha..mujur ustazah tak tersentap kalau tak mesti bersalah x hingat la..

sue perbs.. said...

haha.. pkai lip gloss kat skolah.. nk ngirat sape tu.. hehe

maszull said...

salam soly...hehehe boleh ker pakai lipgloss kat sekolah...:)

Anis Adila Aris said...

lepas tu ustazah marah tak? hehe

[sutera kasih] said...

hehe kesian ustazah..nsb baik awk terangkan perkara sbnr

aniki said...

hahaha...

Diana @ bilakukatacinta said...

tulah..at first tue..ustazah tu mesti ada terasa sikit kan? yelah igtkan mulut dia berbau..rupa2 nya takut kena marah pasal pakai lip gloss...

zaman akak sekolah dulu..selalu gak guna lip ice kaler pink tu...tp rasanya tak lah ketara sgt...

Golden Rose said...

heheh kantoi

aimie amalina said...

kekekeke
mang comei ah soli niii
baik betol
hihihi =]
bagus2
siap minta maap ha..heeee

Hawa Ahmady said...

ksian ustazah tu..kcik hati dia..hehe

Lyana M said...

awat na ustazah tu terasa?
hehe~
amboi kak.
8 thn dh pky lip gloss tu.
sy 8 thn, lip gloss pun tak kenal.
hee~
:D