Tuesday, November 1, 2011

Demam balik kampung

Assalamualaikum....

Almaklumlah kampung halaman nun jauh di timur, bukannye dapet balik selalu..... Sejak hari pertama sampai semester ni, tak pernah lagi balik umah kat Terengganu tu.... So, kesempatan cuti raye haji ni, memang tak sabar gila nak balik....

Padahal kat umah aku mane lah ade pape yang special pun.... Tapi, itu lah tempat kite duk tidur, bermain selama kite bernyawa atas dunia kan.....Sebut pasal balik kampung halaman, dalam kepala aku, hanya teringat "makanan"..... Orang lain rindu nak jumpa mak ayah dulu, tapi aku pulak makanan dulu sekali aku kejor....

BTW, nak kate tak rindu tipu lah...Tapi zaman sekarang kan dah canggih..... Koling-koling sudah memadai.....Nak ber"webcam" lagi lah takde orang nak halang..... kan kan kan...
Aku rindu banget nak makan ulam cicah budu, laksa buatan mak yang kompem tambah 3/4mangkuk,sayur batang keladi masak lada hitam dengan tomyam handmade ...... Yum yum.... saat aku bercerita ni pun lagi lah buat aku telan air liur je....

Tapi, musim korban ni, aku mengidam jugak daging bakar yang fresh tu, lagi rojak kateh (tahu k ? ), sup gear box....Pergh....Memang tak leh duk diam aku mikir ke makanan.... aduhai....Cepatlah khamis !..... Nak balik umah dah ni.... :p

P/s : Baju raya haji dah siap ? saye ade sepasang kaler hijau ^^

18 pasang kasut tumit tinggi:

NasZ said...

nak gak. nak gak. nak gak. hehe. nak g jumpa mak mertua la. hehehe.

profile soly ok. xde prob. hehe.

JIJI YU said...

tu doodle kak limah ke weyhhh

Azzah said...

daging bakar yang tak leh tahan..

Lea Isnawi said...

best kan makan budu cicah ulam

faridah nazurah said...

nanti balik sane, jangan lupe bawakkan org kat sini budu ehh.. bukannya jauh pun.. hehehe :P

merahitujambu said...

raya haji pon ada siap sepsang ke?=p..ngidam banyak sgt tu...

Kalamhati said...

tak sabar jugak nk balik klate ni!hehe

Aki said...

amboih kak Soly.. aki dah nak dekat setahun tak balik Sabah nun.. ok je.. ha ha ha.. tipu la wei,ni geram nak balik dah ni.. dah pesan siap2 ngan mak,kalau aki balik nanti,kena masak ikut selera aki.. ho ho ho..

Mira Marcello said...

rojak kateh tu ape kak soli? hihi
boleh bagi resepi nanti~~~~

^^eKaTiKaH^^ said...

pehh, semuanya sedap2...hehe

KAMIHIDUP said...

nasib baik kampung KAMI dekat je. hee. :)

anismelon said...

sedap toh..anis pon telan air liur membace nie..sedap sedap..

Amy Syaquena said...

mak ai banyaknya dia mengidam..daging bakar fav amy hehe..

BeloG MTT said...

MTT guna baju yang ada jer sebab raya Aidilfitri hari tu tempah baju 4 pasangg ! Hehe :)

aimie amalina said...

waaaaaaaaaaaaaaaaaaa
sedapnye
laksa+ulam tu yg x menahan tu

tomyam nyum2 pon sedap
hehehehee..


selamat pulang ye solychan! =]

shaFazie said...

soly..rojak kateh tu mcmana?

diana said...

akak punya baju raya tinggal nak jahit manik lagi sikit je..malam ni siap kot..:)

zahidah seran said...

pakai baju raya posa ritu jek..=))