Tuesday, November 15, 2011

kerana air | kesabaran teruji

Assalamualaikum...

Gara-gara penyelenggaraan yang sedang dibuat terhadap tangki air UKM , kebanyakan kolej-kolej kediaman takde air harini..... Ya Allah sehari hidup tanpa air terasa payah yang amat..... Mujurlah pagi-pagi tadie ade lagi air, sempatlah den mandi walaupun di blok sebelah...

Bila hidup tanpa air ni memang terasa sangat lah susah kan... Nak amik wudu' lagi, nak basuh baju lagi, nak mandi dan sebagainye......Dah la cuaca sejuk, perasaan nak ke toilet tu laju aje.... Damn....

P/s : Kebetulan hujan, ade yang sanggup tadah air hujan aje buat stok air....

21 pasang kasut tumit tinggi:

NSR said...

Sabar tau. Ujian Allah ;)

sergeant keroro said...

air, nikmat yang selalu ada tapi orang sentiasa tak bersyukur.

bila tak ada baru reti nak ingat kepentingan air.

Ezad Skytech said...

sabar ye SS...sehari takde air mmg susah kan...

sue perbs.. said...

memang susah klu tk de air.. mcm2 bleh tergendala

aimie amalina said...

hayooooo
ciannyelaaaa
aduhaiii
mmg azab kalo x de air dr x de letrik kan

sabo ye soly
jgn mnum air byk2 sgt taw =]

mumui said...

kolej kiteorg selalu je xde air... huhu... harap2 balik nie air ade....

CTK said...

sush lau xder air..nk ehem2 pon seksa..huhuhu

cik najihah said...

seksa gilo kan

Dunia Realiti a.k.a Elih said...

Tanpa nasik, boleh hidup..tapi kalau tanpa air, owh! sengsaranya...apa2pun, banyakkan bersabar cik soly..:)

missina said...

hermm memg perit klu takde air,,bagus gak tahan air hujan,,at least terdesak sgt leh gk pakai,,huhu

Abg Stalker said...

hahaha..itu la gunanya hujan.mmg utk korg.so apa lg..klu sy pun sy tadah.x sanggup den nk tahan2 kencing.ngilu kot +_+

Nadzirah K. said...

sabar je la :)

Muhammad Khairul Fahmi said...

air la segala2nya...klu xda letrik ble tahan lg kn.. :)

Fikri said...

Mk aih.. smpai kna g blok sbelah nk mnd. Hehe. kesian~

misz sheyla said...

xde air sgt seksa tau..kalo kat kg leh gak g terjun sg...tapi skang sg pun dah mcm ape..

mynameismy said...

haha. alahai ciannye. yela skrg2nye klu takde electricity leh survive lg.. kalau takde air alahai... nk g kerja pn malaih kot hehe.ni uKm xbyr air kot ni..;D

tarian jari said...

x de air mmg susah gle! sanggup p cari umh org tuk dapatkn air...!

shaFazie said...

haiyooo..
jom mandi kt sungai congkak :D

siti kektus said...

Tak tahan wo nk tahan2 ke toilet. Mau trkucil dlm blik t. Hari ni da ada air smula kn. Hehe

Aki said...

air lain takpe,jangan takde air minum.. nak mengamuk aki.. :-p

zahidah seran said...

pernah gak merasa takde air time studi.
mandi kat blog kuliah sebelum subuh...=D