Wednesday, November 30, 2011

Lelaki pandai berjanji tapi selalu lupa?

Assalamualaikum...

Alhamdulillah.... Selesai pun sesi presentation aku hari... Juga yang kedua sepanjang semester ni... Tinggal lagi satu presentation + tesis... Huwaaaa !!!.... Dah minggu ke 11 da ni..... Memang sungguh amat sangat thriller bile menghitung minggu.....

Dah la tu, muqadimahnye.... Kembali kepada topik.......Nak tanye kepada saudara-saudara yang lelaki.... Hangpa pernah ka berjanji dengan perempuan tak kira lah kekasih ka, isteri ka, pokonye perempuan...

Tadi, ketika sesi-sesi perbincangan dalam kelas, ustaz aku ade menyelitkan sedikit cerita tentang isu lelaki dan perempuan ni....Al-maklum lah, prof sekarang sedang buat buku pasal nikah kahwin + poligami ..

Ustaz (prof Hailani namenya) kate, "lelaki suka berjanji"......Tapi bila nak kota payah yang amat... Perempuan pulak, sekecik-kecik perkara dia pasti akan ingat ... Kalau lelaki, sebesar-besar perkara pun belum tentu die akan ingat....

Tapi aku yakin , bukan semua jenis lelaki macam tu kan... (*damn..bela lelaki ka?) ..... Ade jugak lelaki yang tetap berpegang pada janjinya kan... Ustaz aku bagi tahu lagi, lelaki ni sebelum kahwin janji kemain... Bila dah kahwin mulalah

"hah, tak ingat la.." ...

"ye ke? abang ade janji ke"....

Gitulah .... So, nak cari bakal suami, carik yang pegang janji die..... So, nak carik pasangan, nengok agamanya, keturunanya,hartanya, dan rupa parasnya.....

Aku ingat lagi pesan salah seorang cikgu aku... Cikgu hayati namenye..

"kite kalo nak cari pasangan hidup, tak lawo / x ensem pun takpa, asalkahn hati tak derita..Kalo carik yang lawo/ensem tapi buruk perangai plus menyakitkan hati tak bahagia jawabnye..."


P/s : laju je aku balik bilik dari kelas bukak laptop terus tekan-tekan keyboard takut lupe ape ustaz tu cakap tadi... ^^

30 pasang kasut tumit tinggi:

Munnafendy said...

memang! nak tips dari ai tak? bila tunang i janji pape, i akan ckp kat dia "ai save SMS ni" @ ai rekod pe dia ckp..so len kali die sntiasa ingat janji dia n xsenang2 nk bjanji

~ieda~ said...

skg 2...llki kbnyakknnyer mmg sk bjnji tp nk kotakn mak aiihhh bole dikira...skt aty pon ada...xkesah la dia 2 kapel ke @ kwn kita (:

Selendang Merah said...

tapi x semua laki macam tu..ada lelaki yg pegang pada janji macam sm..kih2..:D

shaFazie said...

kne wt uji kaji nie :D

Yatie Awang said...

betul tu bukan semua lelaki...kebanyakkanya gitulah...hehhehe

Liyana Zahim said...

Mmg stuju bebeno.. Lau lupe takpe.. Ni wat2 lupe rase nk penampo jawa je.. Emo.. Hahaha!

BeloG MTT said...

MTT rasa lelaki ni bukan lupa pada janji dorang tapi bagi dorang nak ingat benda yang remeh ni satu benda yang tak mencabar langsung so kalau ingat,ingat lahh,kalau tak,nk buat macam mana kan?Janji lain hari pula.. Hikhik Rasanya lahh kot :P

budak penjara said...

haha..aku pon selalu lupa ape yg aku janji..tp nk wt cmne..dh mmg tul2 lupa

Iffah Afeefah said...

xsemua kot

ade je y takot nk bjnji

Aki said...

Definitely!! True Kak Soly.. He he he.. Tapi, kalau lelaki tu tak janji, takpe kan?? He he he he..

Nadzirah K. said...

hehehe...kebanyakkan nye lupe,tapi x semua..maybe diorang banyak lagi hal yang nak difikir :)

@ Syima Raaif @ said...

setuju sngat..hehe tapi masih ade lagi ke lelaki yg berpegang pada janji huhu

m0sHiE~ said...

lelaki mudah lupe!

KAMIHIDUP said...

janganlah salahkan lelaki, perempuan pun ada juga yang macam ni, bukan semua lelaki sama. :)

hira said...

kan? sangat benci lelaki macam tu. ketuk juga kepala dorang. hahaha. eh eh, hebat juga eh kak soly eh. semata-mata nak taip entri punya pasal. hehe

sue perbs.. said...

stuju tpi tk semua.. ape2 pon klu janji mestilah kena tepati

sergeant keroro said...

alien selalu lupa~ :p

^^eKaTiKaH^^ said...

setuju 100%... susah nak cari lelaki yg tepati pade jnji :)

Siti Hajar Masri said...

elok rekod jer wktu diorg berjanji..bila kita ingatkan blk buat2 lupa plak..nyampah..

MSS said...

no komen..

Abg Stalker said...

sy gatal,tp sy setia. :)sy x berjanji,tp sy pegang janji.x semua lelaki mcm ustaz tu ckp.pokok pangkalnya hati.

missina said...

janji manis mu bak kata aishah,,hehe,,papepun diorg lelaki ni memg pelupa,,katenye akal 9 kan,,hermm mcm2,,

cik najihah said...

betul kate2 tu..
lawa hensem perangai buruk nak wat ape

Bro Ahmad said...

macam ni taknak janji ape2 la ...:(

boleh gitu

Ezad Skytech said...

tapi tak semua macam tu kot...hee...

#masa berjanji tu kena sediakan surat hitam putih...baru la tak lupa nanti...huhu~

diana said...

dah jumpa lelaki yang tak mungkir janji..
ok..sebenarnya dia tak pernah janji apa2..
muahahahahh

siti kektus said...

susah ss nak cari yg betul2 boleh pegang janji. huhuhu

Anak Wak Mail said...

lelaki semuanya pembohong..hahahahahha..:P

Cik tikah said...

hrp sgt jmpa jodoh yg btol2 fhm diri ni

liya alia said...

agak la. janji ja keja orang laki ni. tunaikan hampehhhhhhh. jenuh kot nak cari laki yang pegang janji zaman la ni. semua laki pakat pakat mulut maneh ja kot. haha