Wednesday, June 15, 2011

StoryNory : Oh Ahso !!

Assalamualaikum..

Selamat Petang !!!!...................Korang pernah dengar perkataan "AhSo" ??..............sebelum ni, aku tak pernah pun dengar perkataan ni orang sebut-sebut............(cian sungguh aku).... Rupenya kawan aku bagitahu, ahso ni bermaksud makcik tua.........Haisshh......

So, Ade la seorang aunty cina kat Funfair ni..........aku panggil die aunty ajelah.......yelahkan, hormat pade yang tua...............Yela, walaupun die bukan makcik kite, Budi Bahasa Budaya Kita...........Tak gitu...........heeee..............

So, pada mulanya aku tak tahu apa maksud ahso...........Aku ingat ia tuk ganti perkataan "makcik" atau "aunty" je........ ..Aku nan kawan aku pun panggil lah aunty kat funfair tu, "ahso"...............Sesaje gatal mulut na panggil gitu...........Tetibe, wajah aunty tu lain macam aje.........eh kami silap sebut ka???...........Rupenya, kawan aku duk explain, ahso tu tuk penggilan "makcik Tua'.........So what, dia tua kan kan.............Tapi it's not nice la........Tapi kalu kami tersasul kami panggil jugak......*tet*

Ahso yang susah nak senyum... :)

Lepas Genap sebulan, ahso punye funfair dah tutup dah kat putrajaya di Presint 4............... lepas ni, Funfair die tuh ntah la berlabuh kat mane pulak..........Tak pasti.............apepun Selamat Tinggal Ahso !!!!...hehehe.....Aiissyyyeeeee............Tak pasal-pasal aku wat kraangan Ahso lak........jem sungguh ......


Funfair Ahso........View from above time kami naik balloon wheel

7 pasang kasut tumit tinggi:

Ayie Ayei Aiey Aeiy said...

im folow uu. . ;))

EYFAalias said...

HAHA. Ahso tu macam nenek tak silap eyfa. hehee.

hmm. tak pernah pergi fun fair :((

angahIera said...

lama dh x g funfair..

i'm anabella cruz said...

ahso..hahaha.. fes tyme dgr perkataan n bile tgk citer keranamu laila kat tv3.. setiap jumaat jam 9pm.. :))

i'm anabella cruz said...
This comment has been removed by the author.
KAMIHIDUP said...

ada lagi kan funfair ni.

iPai said...

kat precint 4 ? tak tahu pon .. heheh