Friday, July 29, 2011

Ayuh baca ni kawan-kawan............

Assalamualaikum...........

Semalam, aku duk jengah FB...........lepas tuh,aku terjumpa "notes" berikut melalui satu FB ni.............Nak backlink die, tp dah lupe FB die.......huhuhu......Sebab aku tak freind nan empunya nota ni........Tapi,niat aku just nak share dengan korang pembaca SS ni......... Kalau-kalau yang dah baca tak mengapalah......nak share jugak..........heeeeee............selamat membaca...........^______^........Renung-renungkanlah~

Cuba lihat kalendar untuk tahun 2012... 1 Ramadhan pada tahun 2012 jatuh pada 20 Julai iaitu hari Jumaat, jadi 3 Ogos 2012 bersamaan 15 Ramadan juga pada hari Jumaat.

Sama dengan satu hadis Nabi SAW tentang huru hara besar yang akan terjadi pada tengah malam pertengahan Ramadhan iaitu hari Jumaat 15 Ramadhan di bumi ini. Huru hara yang akan mengejutkan semua orang yang sedang tidur...

Satu suara yang amat dahsyat akan kita dengar dari langit, bukan kiamat tetapi huru hara tersebut akan melenyapkan umat manusia di atas muka bumi ini sebanyak 2/3, yang tinggal hanya 1/3 shj. ( Menurut kajian NASA, pada 21-12-2012 satu planet yg yang dikenali planet X akan melintasi bumi )

Adakah kita semua ni tergolong dalam 1/3 itu? Adakah peristiwa itu akn berlaku pada 2012?? Hanya ALLAH yang Maha Mengetahui..

Yang penting kita perbanyakkan ibadat dan berdoa agar kita termasuk dlm golongan yg dilindungi Allah, jika mati biarlah kita mati dlm Islam dan beriman.. Apa pun, peristiwa itu pasti akan berlaku mengikut hadis Nabi SAW di bawah..

Dari Nu'aim bin Hammad meriwayatkan dengan sanadnya bahawa Rasulullah SAW bersabda:

Bila telah muncul suara di bulan Ramadhan, maka akan terjadi huru-hara di bulan itul...". Kami bertanya: "Suara apakah, ya Rasulullah? " Beliau menjawab: "Suara keras di pertengahan bulan Ramadhan, pada malam Jumaat, akan muncul suara keras yang membangunkan orang tidur, menjadikan orang yang berdiri jatuh terduduk, para gadis keluar dari pingitannya, pada malam Jumaat di tahun terjadinya banyak gempa. Jika kalian telah melaksanakan solat Subuh pada hari Jumaat, masuklah kalian ke dalam rumah kalian, tutuplah pintu-pintunya, sumbatlah lubang-lubangnya, dan selimutilah diri kalian, sumbatlah telinga kalian. Jika kalian merasakan adanya suara menggelegar, maka bersujudlah kalian kepada Allah dan ucapkanlah: " Mahasuci Al-Quddus, Mahasuci Al-Quddus, Rabb kami Al-Quddus ", kerana barangsiapa melakukan hal itu akan selamat, tetapi barangsiapa yang tidak melakukan hal itu akan binasa". (Al Hadis)

17 pasang kasut tumit tinggi:

Munn Jaafar said...

pernah terbaca jgk note nih...hurmmm..hanya Allah yg mengetahui..

Acik said...

ouh .. takutnya! dah tiba akhir zaman!

Unknown said...

alhamdulillah...sesungguhnya perkongsian entry ini amat bermakna.semoga kita tergolong dalam 1/3 umat terselamat.aminnnnn

aamalinaazman said...

gerunnye la dengar..
peringatan yang baek ni
macccceh!
>__<

Azzah said...

betul,peringatan yang baik..thanx soly

Nurhasliza Nordin said...

Takut dan gerun. Hanya Allah je yang tau. TQ info ni.

Unknown said...

oo.baru tahu..sekejap je masa berlalu.kita tidak tahu bila waktu kita..

anismelon said...

takot plak bace nie cik soly..hope kite tergolong dikalangan 1/3..amin..

Anak Wak Mail said...

pernah terbaca ni..kalau diikitkan dekat sangat dah kan..jom sama2 kita berubah!

Tinta Lana said...

Allah sahaja yang tahu rahsia alam soly :) kita usahakan yang terbaik..usahakan mendapat redha dan rahmat dariNYA diatas setiap perbuatan kita.

fatin ganu said...

soli...nok share jugok bleh..?

Emma said...

tak pernah pulak baca!! but ingatan yang baik

Elih Japahar said...

Peringatan penting!..semua tu ketentuan Allah..

Asyila Zainuddin said...

takutnye.. huhu.. bunyik macam dahsyat je..

missina said...

ermm rasa seram la pula,,,takutnya nak menghadapi bencana,,iman pun tipis lg ni,,,lg satu tak kawin lg ni,,,huhu

indahhiasan said...

thanx for the info. mudah-mudahan kita berada dalam rahmatnya..aminnnn

iPai said...

er takutnya .. thank u for the info ..