Friday, August 19, 2011

Berangan nak jadik cheff...

Assalamualaikum................

Tamat sudah hari ke 19 kita berpuasa.............Esok hari ke 20 InsyaAllah.............. Malam ni, aku nak sambung buat biskut raya............Semangat wajar ni nak bakar kuih sempena raya...........Jangan bakar rumah dah la eh........heee........

Semalam, aku buat biskut dahlia ............Hari ni aku nak buat conrnflakes madu............ Resepi die sangat mudah dan senang, sebab kat belakang kotak cornflakes tu pun dah ade resepi cornflakes madu ni........



Bahan-bahan untuk membuat Cornflakes made..

Bahan A :
200gm Margerin/mentega
150gm gula
1 1/2 camca esen vanilla
4 sudu madu

Bahan B :
200gm cornflakes
badam hiris
blueberries/raisins
ceri
bijan

Cara nak buat :
Masak bahan A semua sekali...........
Then campurkan dengan bahan B....
Masukkan dalam cawan kertas,
Bakar dalam oven....
then siap :)

P/s : Nak rasa biskut raya yang kompem sedap dari buatan tangan SS jemput la datang rumah...teeheeeee

21 pasang kasut tumit tinggi:

saya cello191 said...

nak kuih raya, nanti pos..hehe..^^

FyzaLovato said...

semangat betul sampai semangat wajar la. teheee.

wah rajinnye kite wat kuih tunjuk2 je. haha :'(

tieykah said...

aiseh.biskut ni ade dlm list.

sebenarnya tak start lg biskut rya ni

nini said...

wah...cam syedap je...=D

My Name is Mar said...

Ho-ho-ho!
Wa ske conflake semata-mata tanpa bijan dan ceri.
Takpe.. Mak wa buat kuih ni eberiyer..
Ho-ho-ho!

Cik RoSs said...

rajinnyaaaaa....

kite tak buat pe pun lagi...huhuhuhu

Luqeem™ said...

bg la alamat..haha

klu raya stiap hri sy cri bikut cornflake ni..mmg klu blik kg satu tong mmg kna ada la..hehe

Lea IsNaw! said...

wah..dh start wat kueh raya

asfira aminuddin said...

babe, sedapnyaaa! thanks bagi resepi. bole i cuba pulak =)

Ad said...

wooowww! nak sikit!

Atiqah Wadiah said...

mmg sng..tiap2 taon buat..hehe :)

jwpn...http://atiqahwadiah.blogspot.com/2011/08/nak-main-dengan-saya-tak.html

visitme@FaTiN cOrNeR said...

wah..rajinnya..taun nie rmh sy semua kuih tunjuk aje..hehe..

yatie Awang said...

kakak baru nak start buat kuih esok,

rumah kakak setiap tahun, mesti ada conflakes madu, anak2 kakak suka

difficult easy. said...

wahhh! nampak sedap! hehe. izy buat coklat cornflake. :P

muhamad hanif said...

weh,

aku tahu alamat aku kankan ? jgn lupa yaa,!

Ajeyy Rawk said...

salam ziarah yer.. !!

http://ajeyyrawk.blogspot.com/2011/08/kadang-kadang-bosan-juga-berblog.html

Abe Goreng said...

Ok, nanti htr biskut tu sekali dgn kak raye ye.Thx Soli.Hehehe.

Koleksi Binatang Peliharaaab Harry Potter!

K O R I E said...

wah.. best3!

missina said...

wahh memg dah mcm chef ni,,hehe,,kite tak suka wat kuih,,mkn pun tak bape sgt,,,tp klu lauk pauk suka lah,,hehe

kayrol said...

berangan tak salah...sebab semua impian bermula dengan angan-angan...jadi selamat berangan...hehe

mr.libra said...

klu dtg rmh ss....dpt duit rye x..huhuhu