Saturday, October 8, 2011

Ibu susuan

Assalamualaikum....

Selamat malam.... di keheningan malam yang dingin... Aku nak merapu-rapu banyak.....Aku suka minum susu sejak kecik...... Tanpa henti sehingga darjah 1 kalau tak silap.....Kenapa aku suka, sebab susu tu sedap la......

Paling aku suka sebenarnya ratah susu tu hidup-hidup...... hahaha..... Sebab tu mak aku naik angin sebab stok susu cepat habis..... Ampun mak.....Sampai sekarang tabiat tu tak dapat dibendung sebenarnya..... Cara paling senang nak stop ratah susu sebenarnya senang aje.... tak yah dah beli susu.... kan senang citer kan....Milo sudehh



Semua orang tahu susu mempunyai banyak khasiatnye..... Tak tahu jugak, cepat-cepat google....... Tapi yang paling mujarab sebenarnya adalah susu ibu...Tapi zaman sekarang berapa kerat aje ibu-ibu yang menyusukan anak depa.....

Zaman serba canggih dan dalam keadaan ekonomi sekarang ibu mana dah tak berkerja..... Menyokong sama pendapatan si suami......Tapi tu tak sepatutnya menjadik alasan sekarang.......Susu ibu memang tak dapat di sangkal lagi mempunyai khasiat yang tersendiri ..... (Tak tahu jugak, cepat google lagi)......

Banyak cara dengan seiring peredaran teknologi makin canggih, si anak kecil masih boleh menyusu ibu..... So, tak ade lah masalah nak beli susu daripada ibu tumpang lagi..... Tapi ada jugak kes-kes istimewa sebenarnya menyebabkan ibu-bapa terpaksa jugak membeli susu dalam pasaran....

~Anak sedare yang comel lotte ni kemain lagi malu bila aku tangkap gambar dia menyusu botol macam ni~..... Sapa pandai cuba teka umur die berapa?...

~budak ni jangan dipedulik sangat....... Buang tebiat aje ni~


P.s : Cow (KAU) memang lembu.... dear (DIA) of course la rusa..... (joke zaman dulu kala)

28 pasang kasut tumit tinggi:

Nadzirah K. said...

dulu selalu minum susu b4 masuk tido,
hehehe...

syarifahsidrus said...

ehehe..kita sama suka ratah susu..lalala

Elih Japahar said...

Susu? teringat zaman budak2 dulu..sy menyusu sampai darjah 2 hehe..suka pegang cuping telinga sendiri..sbb tu skrg cuping jatuh kebawah sikit haha..

Azzah said...

tak suka ratah susu tapi suka ratah milo..:)

NA said...

Wah pertama kali dengar orang ratah susu tepung.

Hehe kalau ratah Milo tu Kak Wina pernah buat masa kecil.

-wina1979-

zahidah seran said...

susu ibu susu terbaik...=)

Ezad Skytech said...

milo la sedap..susu kurang la..haha~

Syuxer said...

milo lagi saiko berbanding susu hehe..peliharala lembu dalam bilik untuk pastikan stok susu sentiasa ada hahaha

JIJI YU said...

hehe..bukan ke susu tu melekat

cik najihah said...

hahah banyaknye anak lembu

Ini Kisah Tia said...

takde susu , ganti milo lak .. eheh

aniki said...

aku takleh minum susu sebab pas minum aku mesti loya tekak..hahaha..bangga plak

Jasman said...

lupa la kecik2 dulu ada minum susu ke x...hehe

sekarang klu minum teh+susu ada la...klu minum susu je xlg kot....

harrazdani said...

saya suka ratah milo..huhuhu...mcm kata syuxer lbh psiko

bobiedanbad said...

suka susu rasa coklat

faridah nazurah said...

eiiiuuuu xsuke susu!

sue perbs.. said...

haha.. dh besar2 ni minum susu soya je..

aimie amalina said...

gagagagga
same la dgn solychaaaann!
hehehe
ratah suke
minum suke
smp ke beso suke
mang antu susu
heheheheh


p/s: solichan..dah emel ke detail sume?hehehe

Fikri said...

Syiot ja lembu tu. haha.

Addin said...

suka gatah milo tapi baru tahu tak elok sebenarnya , huhu

enEnfeeL said...

huhu..xsuka laa minum susu.

tapi susu ibu memang berkhasiat. dunia kite nie dah makin moden, dah makin banyak alat yang boleh para ibu guna untuk simpan susu ibu :)

Qaseh dalia adelia said...

suka ratah milo

sleeping_maniac90 said...

sdp ke susu??
ak xpna ska susu.. omoo~~~

Syahirah Suhaili said...

haha..sepasang je kan anak sedare ngan makcik dia..comel..hehe..brapa umur dia? 4tahun? 5 tahun? hehe..

TwIstiEs*meSti Mau* said...

susu cap gantung adalah susu yang terbaik didunia.....hahaha

Run Away said...

dulu kecik2 sy tak suka minim susu..tapi skarg dah suka....d;

siti kektus said...

pernah try nak amalkan susu anlene, tp macam tak le terima sangat tekak ni. kena campur nestum, baru lah ok. hehe :p

Dzarief Zuhdi said...

orang slalu jeles sbb aku tinggi.. dan aku suka ejek depa sbb malas minum susu waktu kecik2 dulu,... hahahaha