Tuesday, August 14, 2012

ddukbokki

Assalamualaikum.....




Tahukah anda bahan-bahan kat atas tu nak buat masak ape ??... Peminat-peminat K-pop ni harus tahu la kan..... ddukbokki...alahai...aku nak menyebut pun kemain liat lidah aku apetah lagi nak menulis kan.... Siap aku google carik "dodobuki" ha..ingat ke dodol ke ape kan...isyk3...

BTW, sapa-sapa yang teringin nak makan ddukbokki, meh aku share resepinya hasil daripada permerhatian kawan-kawan aku buat...hanan, ana, dan sha shu shen.....Aku tak buat..aku nengok aje plus makan-makan...teheee

Bahan-bahan...

rice cake
chili paste 
keju ( takde pun xpe)
kubis cina
ddukboki chili paste
Hotdog
Ramen ( kalu tak nak letak pun boleh)

Cara-cara buat..

Rebus rice cake hingga lembut...
Angkat dan toskan...
Masukkan air dalam 2 cawan...
Masukkan hotdog, kubis cina, kemudian chili paste atau ddukboki punya chili paste tu....
kacau sehingga pekat... Nak masukan ramen dan keju sekali pun boleh....menambahkan hasil yang marveles.... aww..


Hasilnye....Taaaraaaa....


Bulan puasa ni, dah 2 kali makan dobuki ni.... first time makan macam...grrr...apebende aku makan ni.... 2nd time makan, ok la...not bad....Biasa la....tekak melayu....tetiiba shotcut gitu makan makanan korea ha...korea la sangat kan.... 

P/s : dah dekat raya.... yang pulang beraya kat kampung, berhati-hati memandu... SEKIAN :)

14 pasang kasut tumit tinggi:

emy|farid said...

jadi mcm piza ke smthing? spicy je rasanya kan? hehehe

LIA AZMAN said...

erkk sedap ke?? wahh xpenah ase plakk hehe

Mira Adzlia said...

wah..mknn korea gitu..hihi

ir yien 9897 said...

wah nampak sedapp...
sebut tak pandai..makan jerk pandai..huhuh

teringin mencuba lah..huhu

BERT said...

perghh masakan korea ke neh... terer naya masak resipi diorang.. hehe

Anum said...

nampak sedap

Princess Feyqa said...

rindunye nak mkn tteokbukki! dlu kt korea mcm everyday nk makan :')

kt mne beli bhan2 ni? nk sgt bli..

sue perbs.. said...

nampak mcm sedap je.. huhu

Lynn Damya said...

sedap ke? haha sy dpt tahu pasl makanan ni pun bila tgk running man..teringin gak nk makan yg real punya, kat restoren, mls nk masak sndiri, haha :p

Lynn Damya said...

sedap ke? haha sy dpt tahu pasl makanan ni pun bila tgk running man..teringin gak nk makan yg real punya, kat restoren, mls nk masak sndiri, haha :p

shaFazie said...

nmpak sedap ...tpi apa rse nye?hehe

et said...

pergh depa buka puasa mknan korea..huhuhu
mesti sedap ni..

are_lin@yu said...

ayu kawan baru kat sini ;-)..salam aidilfitri ;-)

ct kektus said...

sedap tak ek ? kalau tengok cite korea tuu kan nampak macam sedap je dorang makan. ;)